22 d’octubre del 2012

Apadrinament lector

L'Apadrinament lector consisteix en que cada alumne de 5è té un fillol de la classe de 1r. Hi ha trobades mensuals en les que el padrí llegeix un conte al seu fillol. Poc a poc el padrí anirà ajudant al seu fillol a llegir.

La setmana passada va tenir lloc la primera trobada de l’Apadrinament lector. Els alumnes de 1r i 5è es van trobar al gimnàs on la directora va explicar a tots plegats en què consistia l'Apadrinament lector. Desprès, es van conèixer padrins i fillols i van seure per parelles i trios al porxo per poder parlar de quins contes són els que més els agrada.

Avui ha tingut lloc la segona trobada. Ens hem trobat al porxo de l’escola i padrins i fillols han estat llegint un conte. Primer els hi llegien els padrins als fillols i posteriorment, en parlaven del conte i miraven amb atenció els dibuixos. Així padrins i fillols s’asseguraven que els més petits havien entès el conte. Alguns fillols s’han atrevit a llegir alguna pàgina o alguna paraula!

Quan hem pujat a l’aula la mestra de la classe Els Pegassos ha preguntat als alumnes com havia anat l’experiència. Les conclusions que els petits han tret són molt positives:
“El meu padrí m’ha agradat molt”
“Aprenem a llegir una mica més”
“M’ha agradat molt el conte”
"M’ha agradat l’experiència perquè he llegit algunes paraules”
“Jo he llegit!”.
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada